ARCHIEF

maandag 5 december 2011

Zie ginds komt de stoomboot...

Hallo hallo allemaal,

Ik brei weer aan op het voorgaande stukje van Gerda...

el capitano
Na een spectaculaire boottocht met een heuze fluitketel, ik bedoel paddle steamer over de Murray River (haha gemiddelde leeftijd was 108...en gemiddelde snelheid 8km/h) en na het avontuur van de gestolen koeltas, hadden we wel genoeg gezien van Mildura. Onze koeltas is 's avonds uit de camp kitchen gejat door 3 gassies terwijl wij er nagenoeg naast zaten! Door de L-vormige ruimte konden wij niet goed zien wat er zich bij de koelkast afspeelde maar goed zeg nou zelf, wie jat er nou een koeltas!? Als twee opgefokte toeristen (Gerda was echt niet te houden, zo kende ik haar nog niet :-P ) met onze lantaarntjes een paar straten achter de camping afgestruind op zoek naar onze koeltas. Op een gegeven moment waren we ze op het spoor doordat we onze eigen druiven, bakje met groente, pakjes drinken, etc vonden. Echter, mijn lenzen (welke ik om ze koel te houden in de koeltas bewaarde) en onze biertjes hebben we nooit meer terug gezien :-(


de Getz op de ferry naar Wellinton...

Maar goed shit happens...dus nu heb ik maar zo'n opklapbaar-opa-en-oma-zonneklepje-voor-op-de-bril gekocht hahaha, Gerda loopt nu zo'n 100m achter me. Helaas zijn hier de lenzen niet vrij verkrijgbaar bij het Kruidvat en dus te veel gedoe met nog een maandje in het verschiet.

Doorgereden naar "Wellington", neeee niet in Nieuw Zeeland natuurlijk, dat is een heel klein plaatsje net onder Adelaide. De dag daarna naar "Robe" gereden waar we voor 2 dagen de tent hebben opgezet met uitzicht over de oceaan en een steady windkracht 7 in de haringen. Heerlijk uit eten geweest, rondgelopen en een bioscoopje gepikt.

what a view!
Vandaag gearriveerd in "Mount Gambier" waar we een aantal interessante wandelingen kunnen maken rondom de meertjes hier en willen gaan snorkelen in de "Ewens" en "Picaninnie" ponds (vijvers.) Door het heldere water moet dat meer dan de moeite waard zijn. Wel eerst even een compleet duikpak huren want het schijnt echt knetter koud te zijn!

Groeten van ons!

1 opmerking:

Anoniem zei

Ik zoek me "lens"!!! Wat een verhaal en wat bedoel je met "opa en oma-klepje??? Is volgens mij "de trend"!!! hoor. HaHa. Net wat je zegt nog even. Jammer he. He nog bedankt voor de prachtige foto van Rolf (sr). Ik herkende hem bijna niet zo mooi is hij geworden. De zon heeft hem duidelijk heel goed gedaan en dat bezoekje aan de kapper ook??!!! Jullie genieten gelukkig nog volop van het avontuur. Wij zijn super blij voor jullie dat het zo loopt. Wederom prachtige foto's. Hier is momenteel een heuse storm (op komst) maar ....... nog geen sneeuw. Slecht voor de business. Nog veel plezier daar en tot snel. Dikke kus en stevige poot van ons. RenR