ARCHIEF

dinsdag 1 november 2011

Kajakken en Puigings

Library Oamaru, 01-11-2011

Waar waren we gebleven...oja de Milford Sound Highway! Lees het stuk hieronder!

Shag Point
Milford Sound

Moeraki Boulders
Na ons zeekajak avontuur was het inmiddels serieus gaan regenen (tropisch.) In de wagen gesprongen en de MFS highway weer af gereden. De afgelopen dagen veel gestuurd met tussenstops in de plaatjes "Tuapere" (gecampeerd), "Owaka" (hostel) en "Herbert" (schitterende camping midden in het bos.) Onderweg zijn we nog even gestopt in Dunedin waar we op het schiereiland "Otago Peninsula" getracht hebben de albatros te spotten, doordat het momenteel het broedseizoen is lieten deze zich helaas niet zien. Via "Shag Point" (waar wij tot dichtbij de zeehonden konden komen) en de "Moeraki Boulders" (door erosie gevormden grote ronde rotsblokken) doorgereden naar Herbert waar we vanochtend werden gewekt door een kakofonie van vogels fantastisch!

Vrijdag 28 oktober
Milford Sound
Nadat we in Wanaka het stukje hadden gepost zijn we doorgereden naar Queenstown. Leuk plaatsje, maar we vonden het niet heel erg bijzonder. We zijn daarom maar in een ruk doorgereden naar Milford Sound. Via de Milford Sound Highway. Goede verhalen over gehoord en de weg was inderdaad erg mooi. Eigenlijk wilden we onderweg op een van de onbeheerde campings langs de weg kamperen, maar er stond helemaal niemand anders. Dus verstandig als wij zijn besloten we dat die optie te skippen en door te rijden. Uiteindelijk aangekomen in MFS maar daar was dus helemaal niets te zien of te doen tot onze grote verbazing. Op een plattegrondje zagen we tot onze opluchting dat er wel een (1) camping was (anders hadden we 120 km door de bergen terug kunnen rijden) Daar aangekomen heeft Rolf snel het tentje opgezet en ging ik koken. Maar! Nu moet je weten dat er op het Zuidereiland hele irritante kleine zwarte vliegjes (sandflies) zijn die heel gemeen bijten/prikken. Dus op een gegeven moment kwam Rolf de keuken binnen met een hele dikke bovenlip. Had zo’n klein kreng hem dus gebeten, 't zag er niet uit zijn hele kop stond er scheef van! Gelukkig was de bult de volgende dag aardig bijgetrokken.

Zaterdag 29 oktober
Dankzij de petsel (hoofdlampje) welke Rolf voor zijn verjaardag heeft gekregen konden we om 05:30 de tent in het donker binnen een kwartier in de auto laden. We gingen namelijk kajakken! Samen met nog 5 anderen hebben we een fantastische kajaktocht gemaakt door de fjord van Milford Sound. Stel  je voor dat je in je bootje zit en voor je zie je een prachtige waterval en naast je boot springt een zeehond omhoog die een stukje met je mee zwemt en verder is het helemaal stil op een paar puigings na die aan het krijsen zijn. Nou dat hadden wij dus vanochtend. Het eerste stuk was redelijk kalm, maar hoe verder we naar de zee kwamen, des te hoger werden de golven. Maar dankzij uitstekend teamwork hebben we het droog gehouden :-)

Anoniem zei

Wauw, mooi hoor!
Kajakken zou bij ons geheid tot een echtscheiding leiden ;)

Weerbericht voor hier ziet er nu niet ideaal uit. Het is nu heet, maar donderdag gaat t schijnbaar stormen en onweren, en vanaf dan worden er buien voorspeld. Maar, wel een temperatuur van rond de 24 graden, en buien kan hier betekenen dat t snachts regent en overdag best heel goed is. Afwachten dus...

Veel plezier nog daar in NZ!
Groetjes uit Oz en tot snel

Anoniem zei

Hoi Rolf en Gerda wat een geweldige reis maken jullie kajakken dat vind Sherwin helemaal te gek ik ga hem lekker jaloers maken met jullie reisverslag