ARCHIEF

donderdag 24 november 2011

Across the Nullarbor Plain

24-11-2011 Libary Port Piri

Daar zijn we weer! Het heeft even geduurd, want we hebben een tijdje zonder internet gezeten, maar we zijn weer in de bewoonde wereld!
Nadat we het laatste stukje hebben geplaatst in Busselton zijn we via Albany naar Esprerance gereden. Onderweg hebben we overnacht in Northcliffe, Bremer Bay en Albany. We hebben daar de Tree Top Walk gedaan. De bomen zijn daar zo’n 40 meter hoog en ze hebben een (wankele) stellage gebouwd zodat je tussen de toppen van de bomen door kunt lopen. Daarnaast een wandeling door de Tingle Trees, enorme bomen die hol zijn aan de onderkant. Sommige waren zo groot dat er een auto in past, erg grappig om te zien. In Northcliffe hadden we een zogenaamde ecocamping waar de kangaroes los rond lopen en we uit onze slaap zijn gehouden door luidruchtige Duitsers. In Esperance zijn we naar Natonal Park “Cape le Grand” gegaan waar we een paar dagen zijn gebleven. De camping lag aan een witte baai en er stonden veel leuke mensen. Aardig Iers stel ontmoet die twee jaar in Perth gaan wonen. No worries, wij blijven hier niet :-P ‘s Nachts hoorden we de kangaroes om de tent spoken. Omdat je natuurlijk niet alleen maar aan het strand kan gaan liggen besloten we om de “French man’s Peak” te beklimmen. Dit is een berg bestaande uit graniet in het National Park. Erg leuk om te doen en het uitzicht was fantastisch! Na de relaxte dagen moesten we weer gaan rijden omdat we 26 november de auto moeten omruilen in Adelaide. Dus afgelopen zondag zijn we aan de Nullarbor Plain begonnen. 1100 Kilometers door de middle of nowhere. Vanuit Esperance zijn we naar Norseman gereden en daar hebben we vliegennetjes gekocht voor ons gezicht. Want de vliegen die waren daar verschrikkelijk. Gelukkig viel het onderweg eigenlijk heel erg mee met de vliegen. Alleen op de eerste stop waren er erg veel, zo erg dat je op een gegeven moment als je ook maar iets voelt op je arm of been dat je gelijk slaat. Dat was in Balladonia. Daarna hebben we overnacht in Eucla. Daar viel het heel erg mee en hebben we tot laat in de avond zitten drinken en kletsen met een Australisch stel dat onderweg was naar Perth. Onderweg moesten we het verse fruit en groente wat we nog hadden inleveren, omdat je dat niet van de ene naar de andere staat mee mag nemen. We zitten nu namelijk in Zuid Australië en ze zijn erg bang dat er ziektes in het groente en fruit worden overgebracht door de zogeheten “fruit flies”. Aangekomen in Zuid Australië hebben we in Poochera overnacht. Daar was echt helemaal niets te doen en kwamen we op een oude vervallen camping terecht met de spinnen en mieren all over the place. Gisteren zijn we aangekomen in Port Piri waar we nu even een rustdag hebben en tijd om jullie weer even op de hoogte te brengen. Morgen rijden we door naar Adelaide, dus zo nog even de auto uitmesten… Dit was het even in vogelvlucht! Erg leuk om jullie reacties te lezen via de mail, sms of op deze site! Bedankt daarvoor! Groetjes uit Down Under!

p.s. Door gebrek aan tijd, ubertraag internet en een blog dat niet meewerkt staan de foto's onder de tekst. Sorry voor dit maar voordat hier de computer uit het raam vliegt laten we het maar even zo... :-)

Overspringend wild at Nullarbor Plain

pannekoekkies at remoted fuel station "Iron Knob"

French man Peak

Eucla

Biertjes at Lucky Bay "Cape le Grand"

Skippy met Joey in buidel

Anoniem zei

Hoi guys! Leuk om te lezen dat jullie het naar jullie zin hebben en het ruim optijd hebben gered naar Adalaide! De foto's zijn weer mooi.

Hier is alles goed, tis nu 37 graden, pfff... Er is op t moment een grote bosbrand in Margaret River, dus dat hebben jullie gelukkig gemist! De kinderen vonden het jammer dat jullie weg waren, ze vonden het erg gezellig! David was plaatsvervangend enthousiast over Sydney, haha! Veel plezier verder, groetjes!

De mist is hier weg en morgen krijgen wij storm De foto die je maelde was wel goed die kon ik wel goed en groot opslaan
groetjes van iedereen je oude moeke

Hi Hi,

Genieten jullie van Aussie land? Wat weer anders dan NZ maar toch ook weer super gaaf. In elk geval beter weer toch?
Op naar The Great Ocean Road? Leuk om alle avonturen te lezen.

Veel plezier nog!

Groetjes Remke

Anoniem zei

@moeke, goed zo als ik weer achter mijn eigen computer zit mail ik die andere nog wel even.

@Remke, ja we genieten vol op hier! Inderdaad heel anders dan NZ, maar ook supermooi! We zijn vanwege slecht weer bij Melbourne een stukje omhoog gegaan en gaan wat later TGOR doen. Jammer dat we elkaar hier niet meer zien met O&N, was wel leuk geweest :)

Rolf zei

Hey Ramon, Melanie en Kids!

Jeetje ja we hebben het gezien en gehoord op radio en tv, wat kan dat in eens toeslaan...

Hier alles goed. Relaxed rit gehad naar Adelaide waar we eergisteren onze wagen hebben omgeruild voor een banaan gele hyundai Getz haha. maar... pluspunten zijn dan weer wel de 5 deuren en een automaatje. Gezien het mindere weer richting Melbourne besloten naar Mildura te rijden waar we morgen arriveren. Momenteel in Berri.

Wij vonden het ook super gezellig en... de koffie was erg goed :-P

Groetjes van ons voor jullie!